Naam en Logo ontwerp voor ChangingLijf, het voedingsprogramma van Uniek Fitness wat eerder bekend was onder de naam BodySupport werd ondergesneeuwd door de vele sportlocaties die dit programma ook aanboden. Hierdoor ontstond het idee om dit programma opnieuw in de markt te zetten met een nieuwe naam en een fris logo. Erg belangrijk voor de naam en het logo was dat het nergens moest refereren naar dieet en afvallen.

De naam ChangingLijf

ChangingLijf is een combinatie van Engels en Nederlands waarbij de nadruk ligt op het voedingsprogramma en waarbij je lichaam dus zal veranderen. Op het moment dat je de naam uitspreekt lijkt ‘Lijf’ te klinken als het engels ‘Life’ waarmee het idee gewekt word dat je leven veranderd wat weer ten goede komt aan de filosofie van het programma waarbij de nadruk niet op afvallen en dieet ligt maar bij een levensstijl verandering die op den duur plaats zal vinden.

Logo ontwerp

Met frisse moderne kleuren en twee verschillende lettertypes is het logo tot stand gekomen. Het icoon van de appel en de hartslag refereren naar voeding, gezond eten en gewichtsvermindering.

Online marketing

By Joël zette succesvol ChangingLijf ‘opnieuw’ in de markt waarmee de aantal bezoekers van de info avonden maar ook de totale inschrijvingen voor het programma behoorlijk zijn toegenomen (gemeten). We kozen voor diverse online advertenties op Facebook en een handflyer voor de bestaande bezoeker van Uniek Fitness.